Ανάγλυφο, που απεικονίζει τον Φίλιππο Γ' Αρριδαίο ανακαλύφθηκε στο Ασουάν της Αιγύπτου

 Ανάγλυφο της ελληνικής Εποχής, που απεικονίζει τον Φίλιππο  Γ' Αρριδαίο ως Φαραώ του βασιλείου της κάτω Αιγύπτου και πέλεκες εποχής του Νέου Βασιλείου ανακαλύφθηκαν στο Ασουάν της Αιγύπτου.

Εγχάρακτος Ασβεστόλιθος που απεικονίζει τον Μακεδόνα βασιλιά Φίλιππο Γ. Αριδαίο [ Φωτ  : Αιγυπτιακό Υπουργείο Αρχαιοτήτων]

Κατά τις ανασκαφικές εργασίες στη βορειοανατολική περιοχή του ναού του Κομμόμπου του Ασουάν, στο πλαίσιο ενός σχεδίου μείωσης των υπόγειων υδάτων, μια αιγυπτιακή αποστολή από το Υπουργείο Αρχαιοτήτων ανακάλυψε πρόσφατα ένα ασβεστολιθικό τεμάχιο ελληνικής-εποχής, χαραγμένο με ιερογλυφικές επιγραφές.
Ένα ξυλουργικό εργαστήριο ανακαλύφθηκε επίσης από μια γερμανο-ελβετική αποστολή με επικεφαλής τον Cornelious von Pilgrim στο νησί Ελεφαντίνη ( Elephantine ) του Ασουάν όπου βρέθηκαν δύο πέλεκες της περιόδου του Νέου Βασιλείου .




 Αίγυπτος Νέο Βασίλειο χρονολόγηση από 1550  έως το 1077 π.Χ. 


Ο Φίλιππος Γ' σε αιγυπτιακή απόδοση  η εικόνα του βασιλιά Φίλιππου που φοράει το κόκκινο στέμμα της Κάτω Αιγύπτου. -Ο Φίλιππος Αρριδαίος ή αλλιώς Φίλιππος Γ΄ της Μακεδονίας (358 π.Χ. - 317 π.Χ.), ήταν γιος του Φίλιππου Β΄ της Μακεδονίας και της Φιλίνας από τη Λάρισα.Ο Φίλιππος ήταν πνευματικά ασταθής από την παιδική του ηλικία, πιθανώς από υπαιτιότητα της Ολυμπιάδας, η οποία ήθελε να δει στο θρόνο τον γιο της και ετεροθαλή αδερφό του Φίλιππου, Αλέξανδρο. Μετά το θάνατο του Αλέξανδρου ανακηρύχτηκε βασιλιάς από τον Μακεδονικό στρατό με την ονομασία Φίλιππος ο Γ΄ της Μακεδονίας.

Ο Mostafa Waziri, γενικός γραμματέας του Ανωτάτου Συμβουλίου Αρχαιοτήτων, εξηγεί ότι οι προκαταρκτικές μελέτες που έγιναν στο εύρημα  αποκαλύπτουν ότι χρονολογείται από την εποχή του Μακεδόνα βασιλιά Φιλίππου Γ. Αρριδαίου, αδερφό του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο οποίος διαδέχθηκε τον αδελφό του στον  θρόνο.

Το εύρημα του ανάγλυφου είναι 83 εκατοστά ύψος, 55 εκατοστά πλάτος και 32 εκατοστά πάχος. Η επιγραφή δείχνει το πρόσωπο  του βασιλιά Φιλίππου Γ 'και μια προσευχή στον θεό κροκόδειλο Σόμπεκ του Κομόμπου. Το πάνω μέρος του μπλοκ απεικονίζει τη θεά Nekhbet και το κατώτερο τμήμα του φέρει εικόνα του βασιλιά Φίλιππου που φοράει το κόκκινο στέμμα της Κάτω Αιγύπτου.

Ο ναός κατασκευάστηκε κατά την Ελληνορωμαϊκή περίοδο και είναι μοναδικός γιατί στην πραγματικότητα αποτελεί σύμπλεγμα δύο ναών, αφιερωμένων στους δύο θεούς.Ο δίδυμος ναός των θεών Sobek και Haroeris (με κεφάλι γερακιού) στο Κομόμπο (Kom Ombo) κατασκευασμένος τον 2ο πΧ αιώνα. Σύμφωνα με τον Στράβωνα, οι ιεροί κροκόδειλοι κυκλοφορούσαν στην παραπλήσια λίμνη ανενόχλητοι, έφεραν κοσμήματα, ταίζονταν από τους ιερείς και όταν πέθαιναν ταριχεύονταν.[Φωτό: http://kostasgiannakos.blogspot.gr/]

Τα δύο πιο αξιοσημείωτα αντικείμενα που βρέθηκαν στο εργαστήριο για το νησί της Ελεφαντόδου είναι άξονες από χαλκό ή χαλκό. Οι άξονες (τσεκούρια) βρέθηκαν σε ένα μικρό λάκκο σε έναν από τους ανώτατους ορόφους της κατασκευής. Τα αντικείμενα έχουν χρονολογηθεί στη βασιλεία είτε του Thutmose III -1479–1425 π.Χ. - είτε κατά την αρχική κυριαρχία του Amenhotep II.-1426 π.Χ.-
Ο άξων που βρέθηκε στο εργαστήριο ξυλουργικής του Νέου Βασιλείου στο νησί της Ελεφαντίνης

Ένας από τους άξονες(τσεκούρια) , ο οποίος κατά πάσα πιθανότητα χρησιμοποιήθηκε ως εργαλείο κατασκευής, είναι συμμετρικός με επιμήκεις ωτίδες. Αυτό το είδος τσεκουριού άρχισε να εμφανίζεται στην Αίγυπτο κατά τη διάρκεια της δεύτερης ενδιάμεσης περιόδου. Το τσεκούρι, το οποίο είναι βαριά διαβρωμένο και ραγισμένο, είναι παρόμοιο με ένα είδος σπασμένου τσεκουριού με ευθείες πλευρές που έγιναν σύνηθες κατά τη διάρκεια της 18ης Δυναστείας.

Το δεύτερο τσεκούρι είναι σαφώς ξένης, πιθανώς συριακής, καταγωγής και είναι το πρώτο του είδους που βρίσκεται στην Αίγυπτο. Η κεφαλή του τσεκουριού  έχει μια οπή όπου έτσι μπορεί να τοποθετηθεί σε έναν άξονα. μια τεχνολογία που ποτέ δεν υιοθετήθηκε από τους Αιγύπτιους κατασκευαστές.

"Το τσεκούρι έχει τέσσερις αιχμές στις αντίθετες πλευρές της λεπίδας, που αντιστοιχεί στον τύπο τσεκούρι Nackenkammäxten, για τον  οποίο είναι γνωστό μόνο ότι προέρχεται από το βόρειο Levant και τη Συρία", δήλωσε ο Von Pilgrim.

Πιθανά Συριακό τσεκούρι που βρέθηκε στο εργαστήριο ξυλουργικής του Νέου Βασιλείου στο νησί της Ελεφάντινης  Elephantine [Φωτ: Υπουργείο Αρχαιοτήτων Αιγύπτου ] 

Ο Von Pilgrim πρόσθεσε ότι δύο σχεδόν πανομοιότυπα κομμάτια έχουν βρεθεί σε ιερό στρώματος VIII στη Beth Shan (Βόρεια Παλαιστίνη) και σε τάφο στο Ugarit (Συρία).

Ωστόσο, τα κομμάτια που βρέθηκαν στο Λεβάντε  χρονολογούνται λίγο αργότερα από τα αντικείμενα της Αιγύπτου, τα οποία ενδεχομένως εξηγούνται από τη μακροζωία τέτοιων πολύτιμων όπλων ή εργαλείων και την ενδεχόμενη εναπόθεσή τους σε ιερά ή και σε τελετή κηδείας.
Ο Von Pilgrim πρόσθεσε ότι το τσεκούρι από την Ελεφάντινη είναι το παλαιότερο παράδειγμα ενός τέτοιου τσεκουριού  που βρέθηκε ποτέ, προσθέτοντας ότι είναι ασφαλές να υποθέσουμε ότι χρησιμοποιήθηκε εδώ ως εργαλείο κατασκευής .

Ωστόσο, το πιθανά Συριακό τσεκούρι μπορεί να έχει βρει τον δρόμο του στην Αίγυπτο κατά τη διάρκεια των άμεσων επαφών ή των συγκρούσεων μεταξύ Αιγύπτου και Μιταννιτών (the Mitannites of North Syria.) κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Η ανακάλυψη αυτού του άξονος  στην Ελεφαντία θα μπορούσε να προσθέσει στη μελέτη των επαφών μεταξύ της Αιγύπτου και των  Mitanni, του αντιπάλου του βορειοαφρικανικου έθνους στη Συρία κατά την περίοδο του Φαραώ Τουθμόση του 3ου -Thutmose III.








ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΜΩΝ

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΚΛΙΚ ΕΠΑΝΩ ΤΗΣ