ΑΓΑΛΜΑΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ Ο ΠΗΛΙΝΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ...!

ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΝΔΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ΕΔΕΙΞΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΓΑΛΜΑΤΩΝ 


«Είναι απόλυτα εφικτό και πολύ πιθανό ότι τα γλυπτά του Πρώτου Αυτοκράτορα να είναι το αποτέλεσμα της έγκαιρης επικοινωνίας ανάμεσα στην Ελλάδα και την Κίνα», γράφει ο Lukas Nickel, καθηγητή του πανεπιστημίου του Λονδίνου στην πιο πρόσφατη
έκδοση του περιοδικού Bulletin of the School of Oriental and African Studies.


Σύμφωνα λοιπόν με νέα έρευνα οι πήλινοι πολεμιστές, μαζί με άλλα γλυπτά φυσικού μεγέθους, που κατασκευάστηκαν προς τιμήν του πρώτου αυτοκράτορα της Κίνας, είναι εμπνευσμένα από την αρχαία ελληνική τέχνη.
Περίπου 8.000 πολεμιστές από τερακότα, αγάλματα φυσικού μεγέθους που απεικονίζουν στρατιώτες , ιππείς, τοξότες, ηνιόχους και στρατηγούς, θάφτηκαν σε τρεις τεράστιους λάκκους σε απόσταση μικρότερη του ενός χιλιομέτρου, βορειοανατολικά από το μαυσωλείο του Qin Shi Huangdi , του πρώτου αυτοκράτορα της Κίνας. Ο αυτοκράτορας ένωσε τη χώρα μέσω της κατάκτησης περιοχών πριν από 2.200 χρόνια περίπου. Λάκκοι που περιέχουν
γλυπτά που απεικονίζουν ακροβάτες, παλαιστές, χορευτές και δημόσιους αξιωματούχους έχουν επίσης βρεθεί κοντά στο μαυσωλείο.




Τώρα, μια νέα έρευνα δείχνει ότι η αρχαία ελληνική γλυπτική αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης για τον στρατό που συνοδεύει την μετά θάνατον ζωή του αυτοκράτορα.

«Είναι απόλυτα εφικτό και πολύ πιθανό ότι τα γλυπτά του Πρώτου Αυτοκράτορα να είναι το αποτέλεσμα της έγκαιρης επικοινωνίας ανάμεσα στην Ελλάδα και την Κίνα», γράφει ο Lukas Nickel, καθηγητή του πανεπιστημίου του Λονδίνου στην πιο πρόσφατη έκδοση του περιοδικού Bulletin of the School of Oriental and African Studies.

Στα αποδεικτικά στοιχεία του ομότιμου καθηγητή Lukas Nickel περιλαμβάνονται πρόσφατα μεταφρασμένα αρχαία κινεζικά αρχεία που διηγούνται μια φανταστική ιστορία περί  γιγαντιαίων αγαλμάτων που «εμφανίστηκαν» στην μακρινή δύση, εμπνέοντας τον πρώτο αυτοκράτορα της Κίνας, να τα αναπαράγει μπροστά από το παλάτι του.

 Αυτή η ιστορία προσφέρει αποδείξεις της επικοινωνίας μεταξύ της Κίνας και της Δύσης, επαφές που σύμφωνα με τον Nickel ενέπνευσαν τον Πρώτο Αυτοκράτορα (όπως συχνά αποκαλούσε τον εαυτό του ο Qin Shi Huang Di) να αναπαράγει όχι μόνο 12 γιγαντιαία αγάλματα, αλλά να χτίσει μαζικά τον Πήλινο Στρατό μαζί με άλλα γλυπτά σε φυσικό μέγεθος.


Από το 323 π.Χ., περίπου έναν αιώνα πριν από ο Qin Shi Huang Di ενώσει την Κίνα, ο Μέγας Αλέξανδρος είχε κατακτήσει μια αυτοκρατορία που εκτεινόταν ανατολικά μέχρι την κεντρική Ασία. Ο Μ. Αλέξανδρος δεν κατέκτησε απλώς την επικράτεια του χάρτη, αλλά όπως η παγκόσμια κοινότητα γνωρίζει, άφησε πίσω του πολιτισμικά στοιχεία των  αρχαίων Ελλήνων αρχιτεκτονική, ιατρική , φιλοσοφία έφτιαξε  νέα πρότυπα πόλεως τέχνη και πολλά άλλα . Αυτοί οι άνθρωποι, οι πόλεις και οι ιδέες παρέμειναν και μετά το θάνατο του Μ. Αλεξάνδρου ακόμη και σήμερα .
Πριν από την βασιλεία του Πρώτου Κινέζου  Αυτοκράτορα, γλυπτά φυσικού μεγέθους δεν είχαν σκαλιστεί ποτέ στην Κίνα, και ο Lukas Nickel υποστηρίζει την ιδέα ότι η μαζική κατασκευή τους, έτσι ξαφνικά, προήλθε από βασίλεια της Ασίας, που είχαν δημιουργηθεί και επηρεαστεί από τις εκστρατείες του Μ. Αλεξάνδρου.


Αλέξανδρος ο Μέγας και Ηφαιστίων  χαρακτική 1696 

Οι «Γίγαντες» της Δύσης

Ο Lukas Nickel μετέφρασε  κινεζικά  αρχεία από την αρχαιότητα  όπου διηγούνται την ιστορία 12 γιγαντιαίων διαστάσεων αγαλμάτων, ντυμένων με «ξένα ενδύματα» που «εμφανίστηκαν» στην Li nta o, περιοχή που αποτελούσε το δυτικότερο τμήμα της Κίνας. (Η λέξη «Li nta o» μπορεί επίσης να σημαίνει και οποιοδήποτε μέρος μακριά προς τα δυτικά)

Τα αρχεία δεν αναφέρουν πώς συνέβη αυτή η εμφάνιση, ποιος τα έφερε εκεί ή ποιοι ακριβώς απεικονίζονται στα αγάλματα. Αποκαλύπτουν ωστόσο ότι τα αγάλματα ήταν γιγαντιαία, μεγαλύτερα από φυσικό μέγεθος, με ύψος 11,55 μέτρα ενώ τα πόδια τους έχουν μήκος 1,38 μ. Εντυπωσίασαν τόσο πολύ τον Πρώτο Αυτοκράτορα που αποφάσισε να κατασκευάσει 12 αντίγραφα τους μπροστά από το παλάτι του, χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη τον χαλκό που θα προερχόταν από την τήξη των χάλκινων όπλων που είχαν χρησιμοποιηθεί στον πόλεμο.
Μεταξύ των ιδεών οι Έλληνες έφεραν μαζί τους στα ανατολικά και την ανέγερση ανθρώπινων γλυπτών φυσικού μεγέθους. Έτσι έχουμε και στον βουδισμό τα πρώτα αγάλματα του Bούδα .



Σε κάθε αντίγραφο υπήρχε μια επιγραφή που αφηγείται την ιστορία των «γιγάντων» (των πρωτότυπων αγαλμάτων) που εμφανίστηκαν στο Lintao. Οι επιγραφές, που καταγράφονται από τον Yan Shigu, ο οποίος έζησε περίπου πριν από 1.400 χρόνια και χρησιμοποίησε μια παλαιότερη γραπτή πηγή, δήλωναν ότι στο «26ο έτος του Αυτοκράτορα, όταν για πρώτη φορά ένωσε όλη την χώρα, την χώρισε σε επαρχίες και περιοχές και ενοποίησε τα μέτρα και τα σταθμά, οι γίγαντες εμφανίστηκαν στο Lintao ...».
Ο αυτοκράτορας αναπαρήγαγε αυτά τα αγάλματα, παρά την «ουράνια απαγόρευση» ότι «αυτός που ακολουθεί απερίσκεπτα ξένα πρότυπα θα συναντήσει την καταστροφή», έγραψε ο Ban Gu, ιστορικός που έζησε πριν από περίπου 2.000 χρόνια. Ο Ban εργάστηκε για την δυναστεία που ανέτρεψε τον Πρώτο Αυτοκράτορα και, ως εκ τούτου, προσπάθησε να του προσδώσει αρνητικές πτυχές.


Πριν έρθει στην εξουσία ο Πρώτος Αυτοκράτορας της Κίνας  τα γλυπτά φυσικού μεγέθους γλυπτό δεν είχαν παρουσιασθεί ποτέ στην Κίνα.
Αυτά τα γιγαντιαία αντίγραφα δεν υπάρχουν πια, έχουν καταστραφεί κατά τους αιώνες που ακολούθησαν το θάνατο του αυτοκράτορα. Επειδή τα αντίγραφα είχαν τοποθετηθεί μπροστά από το παλάτι, οι αρχαίοι συγγραφείς τα έχουν καταγράψει στα αρχεία τους, δήλωσε ο Nickel. Εν τω μεταξύ, οι Πήλινοι Πολεμιστές, επιβίωσαν έως σήμερα, γιατί θάφτηκαν μέσα σε λάκκους και , ως εκ τούτου, καμία γραπτή πηγή που να τα αναφέρει δεν σώζεται σήμερα.

Ακόμα κι έτσι, τα πρόσφατα μεταφρασμένα αρχεία δείχνουν κάποιας μορφής επαφή, που συνέβη ανάμεσα στην αρχαία Κίνα και τα βασίλεια της Κεντρικής Ασίας, τα οποία με την σειρά τους είχαν επηρεαστεί από τον ελληνικό πολιτισμό και την παράδοση τόσο της γλυπτικής όσο και της οικοδόμησης.


Ακροβάτες και Χορευτές ,οι διασκεδαστές.

Λίγες δεκάδες αγάλματα ημίγυμνων ακροβατών και χορευτών βρέθηκαν επίσης σε χωριστούς λάκκους κοντά στο μαυσωλείο του Πρώτου Αυτοκράτορα.

Πήλινος διασκεδαστής.
«Εδώ οι γλύπτες προσπάθησαν να αποδώσουν τη δομή των οστών, των μυών και των νεύρων για να απεικονίσουν ένα πρόσωπο σε κίνηση», αναφέρει ο Nickel. «Αυτό έρχεται κοντά στην κατανόηση του ανθρώπινου σώματος, στοιχείο που εμφανίζεται κατά την Ελληνιστική Περίοδο στην Ευρώπη και την Ασία.»

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η δημιουργία αυτού του είδους ρεαλιστικής γλυπτικής δεν είναι κάτι που ένας γλύπτης θα μπορούσε να μάθει χωρίς κάποια πρακτική εξάσκηση, καθώς οι αρχαίοι Έλληνες χρειάστηκαν αιώνες για να τα καταφέρουν.

«Η δημιουργία ενός ρεαλιστικού ανθρώπινου σώματος απασχόλησε γενιές αρχαίων Ελλήνων γλυπτών  Ήταν μια σύνθετη καλλιτεχνική και πνευματική διαδικασία που δεν συνέβη εν μία νυκτί», αναφέρει ο Nickel.



Γιατί σταμάτησαν την κατασκευή των αγαλμάτων;

Όλη αυτή η έρευνα αφήνει ένα άλλο μυστήριο στο πέρασμά της. Μετά τον θάνατο του Πρώτου Αυτοκράτορα οι ηγεμόνες που ήρθαν στην εξουσία, της δυναστείας των Han, σταμάτησαν την ανέγερση γλυπτών φυσικού μεγέθους, επιλέγοντας αντ'αυτών μικροσκοπικές αναπαραστάσεις ανθρώπων, ζώων και αντικειμένων.

Πήλινο ειδώλιο της εποχής της Δυναστείας των Han.
Πολλοί είναι οι λόγοι θα μπορούσαν να εξηγήσουν γιατί οι άνθρωποι σταμάτησαν την κατασκευή αυτών των ανθρωπόμορφων αγαλμάτων, δηλώνει ο Nickel. Για παράδειγμα, οι δεξιότητες που εμπλέκονται στην κατασκευή αυτών των γλυπτών ήταν περίπλοκες και από τη στιγμή που οι ηγεμόνες των Han άρχισαν και πάλι να χτίζουν μεγάλους τάφους, οι άνθρωποι που είχαν αυτές τις δεξιότητες θα μπορούσε απλά να έχουν πεθάνει.


Αλλά υπάρχει και μια άλλη ιδέα, που προέρχεται από την «ουράνια απαγόρευση» που κατέγραψε ο Ban Gu. Για τους αρχαίους Κινέζους, τα 12 γιγαντιαία αγάλματα ντυμένα με ξένα για εκείνους ενδύματα και οι Πήλινοι Πολεμιστές θα αποτελούσαν κάτι ασυνήθιστο και ξένο προς την νοοτροπίας, δηλώνει ο (reader ομότιμος καθηγητής σύμφωνα με το αμερικανικό σύστημα )Lukas Nickel. του  University of London  σε συγγραφή του στο Bulletin of the School of Oriental and African Studies.
«Για τους Κινέζους θα πρέπει να φαινόταν αρκετά ξένα», αναφέρει ο Lukas.Nickel. Οι ηγέτες Han, που επιθυμούσαν να αντικρούσουν τον αυτοκράτορα και τις ξενόφερτες προτιμήσεις του, μπορεί να απλά να αποφάσισαν να μην αναγείρουν φυσικού μεγέθους αγάλματα, προσθέτει ο LukasNickel.






ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΜΩΝ

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΚΛΙΚ ΕΠΑΝΩ ΤΗΣ